Så længe jeg kan huske, har jeg været glad for at hjælpe andre med at lære, om det er at hjælpe min lillesøster, kusine og fætter med lektier, at rette opgaver igennem med mine klassekammerater, eller at forklare begreber eller formler for dem, der ikke forstod lærerens forklaring. Jeg har tidligere været tutor for familiemedlemmer, og de har alle været tilfredse. Der har endda været et par gange i gymnasiet, hvor jeg skulle være vikar for læreren i en time eller to.
Når jeg hjælper med lektier og lignende, er det altid mit mål, at eleven ikke bare kan anvende de lærte metoder, men at de også kan forstå dem. Derfor vil jeg, hvis eleven føler sig klar til det, ikke blot forklare, hvordan metoder eller formler anvendes, men også hvorfor de anvendes og eventuelt bevise dem. Desuden fortæller jeg aldrig blot, hvad svaret er, da dette ikke hjælper eleven med at få en forståelse for metoderne.
Det er desuden også en prioritet for mig, at undervisningen skal laves sjov og spændende. Derfor vil jeg, hvis eleven har lyst, komme med sjove og interessante eksempler og opgaver. Jeg vil også, når jeg har chancen, bruge Kahoot eller lignende værktøjer, der kan hjælpe undervisningen på en sjov måde. Samtidig forstår jeg dog, at denne undervisningsstil ikke er for alle elever, og jeg har ingen problemer med en mere tilbageholdende undervisningsstil, hvor jeg kun hjælper med det nødvendige.
Både indenfor og udenfor undervisningen er jeg lidt af en nørd. Jeg interesserer mig rigtig meget for computerspil både alene og med venner. Ud over det brænder jeg også for de fag, jeg lærte på gymnasiet - især matematik. Det betyder, at jeg vil være ekstra glad for at dele min viden med andre. Til sidst vil jeg lige nævne, at jeg er halv tysker, så tysk er mit andet modersmål.