Et godt fundament indenfor matematik er et fantastisk redskab til at forstå og klare sig godt i de andre naturfaglige fag. Dette kan give en stor fordel for specielt folkeskoleelever, der senere vælger at tage på gymnasiet eller andre uddannelser. For mig er det vigtig, at den man underviser ikke blot kan anvende en formel, men også forstår baggrunden for den. Dette mener jeg er helt essentielt for, at man kan forstå mere komplekse emner samt se relevante sammenhænge. Jeg er en god formidler, hvormed jeg formår at simplificere diverse emner, så alle kan forstå dem.
Som underviser fokuserer jeg meget på elevens individuelle behov. Dette kunne for eksempel være, at eleven har nemmere ved at lære på en bestemt måde. På baggrund af elevens behov tilrettelægger jeg undervisningen. Det er også vigtigt for mig, at eleven får nogle succesoplevelser, da dette giver motivation til at lære. Jeg er god til at gå et skridt tilbage med min elev, få styr på fundamentet, og senere gå 2 skridt frem.
Jeg har lige siden, at mine mindre søskende startede i skolen hjulpet dem med blandt andet lektier, afleveringer og eksamener. Dertil er jeg lektiehjælper på min uddannelse. Jeg kan relatere til elever og forstår godt, at ting til tider kan være svære og frustrerende. Dette er en naturlig del af læring.
Tidligere har jeg været elite-svømmer, hvor jeg svømmede op til 7 gange om ugen. Dette indbragte tidlig morgentræning og flere timer spenderet i vandet om dagen. Dette har givet mig en stor dedikation og struktur, som jeg senere har overført til min faglighed, fritidsinteresser og arbejde. I min fritid går jeg op i fitness, styrketræning samt programmering. Jeg elsker at uddanne mig selv, lære nye ting og dele af min viden. Jeg er en venlig og imødekommende person, der altid er klar til at give en hjælpende hånd.
Jeg har valgt at blive lektiehjælper ved GoTutor, fordi jeg selv har set, hvor frustrerende det kan være at falde bagud i skolen. Have et emne eller koncept man ikke forstår. Eller have problemer med diverse afleveringer og eksamener. I disse situationer er det fordelagtigt at have en ekstern tutor som støtte. Ofte falder elever bagud i skolen, fordi deres læreres måde at forklare ting på ikke giver mening. Eller måske kan eleven bare ikke relatere til ham/hende, som står foran tavlen. Jeg kan derimod give nogle nye forklaringer og komme med en anden vinkel. Jeg vil give eleven en mere tilrettelagt undervisning og skabe en tættere relation. Derfor mener jeg, at en tutor som mig kan være en stor hjælp. Alt for tit er det, hvilken lærer man har, der ender med at afgøre hvor godt en elev klarer sig i et fag. Dette vil jeg forsøge at ændre.