Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Holger.
Den bedste måde at beskrive mig på er nok som et blandingsprodukt af mine to storesøstre. Min ældste søster er udadvendt, går ikke op i, hvad andre tænker om hende, og hvis man ikke kan finde hende, er hun sandsynligvis i byen med sine veninder. Min anden storesøster er ekstremt faglig, ambitiøs og leverer altid et produkt i en klasse over det, som forventes af hende. De to har uden tvivl formet mig til den, jeg er i dag. Resultatet er en ung, udadvendt fyr, der går lige så meget op i sit arbejde, som han gør i at have det sjovt med sine venner. I min fritid spiller jeg padel med mine venner fra gymnasiet. Ud over det er jeg igang med at selvlære fransk.
Min tilgang til undervisning er meget forskellig ift. klassetrin og alder. Jeg trækker på min erfaring fra da jeg var ansvarlig for mit gymnasies lektiecafé. Vi oplevede ofte at kunne hjælpe yngre elever, da tilgangen man har til undervisning afviger lidt fra normale undervisere. Når man selv lige har været igennem stoffet har man ofte en bedre forståelse for hvilke dele der kan være svære at forstå, var vores erfaring. Men i hvert fald vil jeg sige at jeg er meget analytisk når jeg underviser. Hvad er det præcis eleven har svært ved? Hvorfor har eleven svært ved det? (ofte grundet manglende basisviden fra tidligere) Hvordan bringer jeg eleven op til niveau, så det bliver nemmere at forstå... og så arbejde ud fra det.
Jeg afsluttede gymnasiet med som nummer 3 ud af cirka 400 elever, hvilket gør at jeg kompetent inden for en lang række af fag. Særligt vil jeg dog fremhæve matematik, hvor jeg afsluttede med et 12-tal til den skriftlige eksamen på A-niveau. I forhold til de store projekter, DHO, SRO og SOP (hhx), kan jeg også yde hjælp. Jeg skrev selv SRO og SOP i International Økonomi A og Matematik A.