Hej og velkommen til min underviserprofil!
Hvem er jeg:
Mit navn er Julie. Jeg bor i Risskov sammen med min hund, Konrad. I min fritid nyder jeg at tilbringe tid sammen med mine venner og min familie. Jeg elsker at gå lange ture med min hund og mine venner, strikke og lave mad med mine venner.
Min motivation for at være tutor hos GoTutor:
Det er vigtigt for mig at have en åben og rummelig indstilling til et job som lektiehjælper. Jeg tror på, at tålmodighed er ekstremt vigtigt, fordi læring opleves forskelligt, og hvad der fungerer for én, fungerer ikke nødvendigvis for en anden.
I min egen skoletid havde jeg nogle gange udfordringer i matematikundervisningen. Jeg følte mig til tider frustreret, fordi jeg havde et stort ønske om at lære og forstå, men min lærers måde at undervise på gav ikke mening for mig.
Jeg følte mig frustreret, fordi jeg ikke blev mødt med tålmodighed og åbenhed over for mit behov for yderligere forklaring. Den oplevelse har givet mig en klar overbevisning om, at tid og tålmodighed er nøglen til god undervisning, men samtidig tror jeg også på, at dialog og en god, professionel relation baner vejen for læring og forståelse.
Mine faglige fokusområder:
Jeg brænder virkelig for de fag, jeg tilbyder lektiehjælp i.
Danskfaget har altid haft min interesse, fordi jeg synes, ord og formidling er utroligt spændende. Særligt i gymnasiet og på overbygningen i folkeskolen fandt jeg stor glæde i tekstanalyse og litteratur. Jeg holder meget af at arbejde med tekster, både deres indhold, opbygning og sproglige virkemidler, og jeg synes, det er fascinerende, hvordan sproget både kan sige meget og antyde lige så meget mellem linjerne.
Den interesse kommer også til udtryk i min musiksmag, hvor jeg især holder af musik med poetiske eller litterære tekster.
Det hele hænger sammen for mig: sproget, stemningen og det, der ikke bliver sagt direkte, men som alligevel fornemmes mellem linjerne.
Min interesse for sprog og formidling førte mig videre til Kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København, hvor jeg har fordybet mig i, hvordan man kommunikerer klart og tydeligt til forskellige målgrupper.
Når det handler om de yngste elever, lægger jeg stor vægt på at skabe en tryg, rolig og opmuntrende ramme, hvor barnet kan udvikle læseglæde og blive mere sikker i både læsning, skrivning og forståelse. Det er vigtigt for mig, at undervisningen bliver en positiv oplevelse, der styrker både fagligheden og selvtilliden.
Min interesse for psykologifaget startede allerede i folkeskolen, da jeg i 8. klasse blev nysgerrig på at lære om menneskets psyke, og hvordan vi som mennesker interagerer med hinanden livet igennem. For at blive klogere på det, lånte jeg psykologibøger på det lokale bibliotek, og i min fritid læste jeg for at forstå og lære om menneskets mentale og sociale udvikling.
I sammenhæng med min interesse inden for psykologifeltet, så mener jeg også, at det kan være interessant at undersøge, hvordan samfundet fungerer for at forstå, hvad det er vi mennesker befinder os i hver dag. Det handler også om hvilke processer, der danner rammerne for det liv vi lever, og hvordan påvirker det vores samfundsopbygning og hverdag.
De ovennævnte fag har alle min store interesse, og jeg ser frem til, at jeg i fællesskab med eleven kan udvide forståelsen for disse fag.
Uanset niveau eller fag lægger jeg vægt på at skabe en læringssituation med plads til nysgerrighed, fordybelse og faglig udvikling, som skal bidrage til, at eleven får en succesoplevelse ved at nå i mål med sine læringsmål.