Tålmodig, solidarisk, og venlig tutor :))
Mit navn er Julien, velkommen til min underviserprofil! Jeg blev student fra Det frie Gymnasium i sommeren 2021. Til dagligt holder jeg sabbatår, og har netop afsluttet Kemi C som enkeltfag. I fremtiden har jeg planer om at søge ind på bioanalytiker uddannelsen.
Karakterræs og krav er ofte en af elevernes største fjender.
Man får af vide som barn, at man kan lige det man vil, men for mange, spænder uddannelses systemet ben for folk.
Det forventes at børn og unge altid præstere med deres fremtid i tankerne. En fremtid som mange slet ikke er begyndt at overveje endnu.
Pludselig står man i sit tidlige voksen liv og mærker konsekvenserne af beslutninger, man tog da man var 15 år gammel, gik i 1.g og ikke anet hvad man ville med sit liv.
En situation jeg selv stod i, for ikke mange år siden.
Af forskellige årsager er gymnasieårene, på mange måder, svære for mange, ikke kun fagligt. Det afspejlede mine, og mange af mine kammeraters, karakterer som resultat. Hvad de ikke afspejler, eller tager højde for, er forskelligheden i mennesker, og hvordan man lærer bedst. Ikke alle elever lærer lige godt i et klasse lokale med 25 andre.
Alle er forskellige, og det mangler der plads til i uddannelsessystemet.
jeg oplevede selv disse udfordringer, og mine karakterer er også til dels mærket af dette. Det har gjort mine muligheder begrænset, og begrænsning er bestemt ikke “du kan lige hvad du vil”. Det er en forhindring børn og unge ikke fortjener at stå overfor, så tidligt i livet.
Kompetencer er ikke bundet af de tal der hænger over ens hoved, man kan ofte meget mere, og det er en diskurs jeg ønsker at fremme for unge og børn.
Der skal være plads til at fokusere på andet end karakterer. Der skal være plads til at fokusere på den tillæring af viden, som former ens udsyn på livet og verden.
Særligt i Engelsk er jeg fagligt stærk. Jeg både snakker og skriver flydende, og har et bredt og spændende ordforråd.
Efter mange år som leder i butik, har jeg erfaring med at optræne og undervise unge fra alderen 15-19 år. Det har givet mig en masse indsigt i, hvordan man allerbedst kommunikere og lærer fra sig.
Jeg er en tålmodig og kreativ person, og det vil være fundamentet for min undervisning.
Noglegange er det nødvendigt at få ekstra hjælp og det er vigtigt, at de børn og unge der har de behov, får den hjælp de har brug for.
:)))