Engageret og relationsstærk danskunderviser med fokus på sproglig udvikling:
Jeg har erfaring fra både voksenuddannelse (KVUC) og Trongårdsskolen, en folkeskole i Lyngby kommune.
Mine linjefag er Dansk, Kristendomskundskab og Historie.
Jeg integrerer sproget aktivt i undervisningen som et redskab til at forstå og forme vores verden med.
Som underviser og person er jeg rettet mod verden og samfundet omkring os, især fordi jeg selv er nysgerrig på verden.
I undervisningen skaber jeg et trygt, inkluderende miljø, hvor elever føler sig set, anerkendt og motiveret til aktiv deltagelse. Erfaringen fra mine tidligere ansættelser og læreruddannelsen har lært mig, at både relations arbejde og struktureret undervisning er fundamenterne for trivsel og læring.
Jeg arbejder ud fra principperne i Louise Klinges metoder for relations arbejde, som har hjulpet mig til at skabe stærke og tillidsfulde relationer, der støtter elevernes faglige og personlige udvikling. Jeg anvender små, men betydningsfulde handlinger som smil, hilsener, venligt tonefald og øjenkontakt i undervisningen og relationen.
Jeg trækker på værktøjerne fra læreruddannelsen og min undervisningserfaring, men inddrager også erfaringerne fra mit arbejdsliv før jeg blev lærer, hvor jeg arbejdede med bl.a. sagsbehandling og administration i den offentlige sektor (Staten).
Lærerfaglige kompetencer - herunder-
Differentieret undervisning: Tilpasser opgaver og undervisningsmetoder til den enkelte elevs niveau og læringsstil.
Relations arbejde: Arbejder målrettet med at opbygge stærke og tillidsfulde relationer til eleverne, som støtter deres trivsel og faglige udvikling.
Inklusion: Skaber et trygt og inkluderende læringsmiljø, hvor alle elever oplever at blive set og forstået.
Tværfaglig integration: Integrerer relevante emner fra kristendomskundskab og historie i danskfaget for at fremme en helhedsforståelse hos eleverne.
Som afslutning på læreruddannelsen skrev jeg bacheloropgaven i faget Kristendomskundskab.
Opgaven fokuserede på literacy i Kristendomskundskab med udgangspunkt i problemformuleringen: “Hvordan kan arbejdet med fortællinger i faget Kristendomskundskab bidrage til udvikling af religionsfaglig literacy på mellemtrinnet?” Dette emne valgte jeg på grund af min passion for sproget og den sproglige udvikling i undervisningen. Jeg mener, at sproget er afgørende for, hvordan mennesker forstår og interagerer med verden. Derfor bruger jeg aktivt sproget som et redskab til at forme og forstå vores verden med.
Som det fremgår, har jeg en stor dedikation til sproget og forståelsen af sprogets vigtighed og betydning for os.
Som person beskrives jeg som en der evner at lære nyt hurtigt, arbejder struktureret, overholde deadlines, har sans for detaljer - er detaljeorienteret, rummelig, tålmodig, løsningsorienteret, hjælpsom, lyttende - god til at lytte, ansvarlig - ansvarsbevidst, pligtopfyldende, forandringsparat, motivationsskabende og omhyggelig.
Hvorfor er du lektiehjælper ved GoTutor?
Jeg er uddannet lærer og ønsker at bruge mine kompetencer
Fritidsinteresser; Fitness, Svømning, Læse bøger, Gåture i naturen, Kultur, Teater og Biografen.