Mig som person:
Jeg er en ungkvinde, som sætter stor pris på gode oplevelser og som ikke er bange for at tage et ansvar på mig. Jeg nyder at bruge tid med de mennesker som jeg har omkring mig, og jeg forsøger altid at se det positive i en situation.
Jeg har altid været glad for at gå i skole, dog ikke ensbetydende med at jeg ikke kender til frustrationen, når der er noget som kan være svært at forstå og man måske skal have det formidlet anderledes end ved dem, hvor det givne fag eller emne ligger naturligt for dem at forstå.
Jeg er hertil også meget socialt anlagt, og tidligere kollegaer siger om mig, at jeg er initiativrig, ambitiøs og herunder en empatisk kvinde, der vil dem omkring hende det bedste.
Mig som underviser:
For mig, er det vigtigt at skabe et trygt rum, hvor der er plads til at snuble og at man sammen med eleven kan anerkende, at det kan være svært. Men, selvom dette er en del af læringsprocessen, så vil jeg gøre mit for at eleven igen bliver samlet op og oplever succesen ved at fortsætte. Gennem min støtte som underviser, ønsker jeg også at gøre eleven selvstændig, da formålet er, at de skal lære og få gode oplevelser og dermed gøre dem klar til at stå på egne ben med en ny værktøjskasse.
Personligt, lærer jeg bedst ved at bruge visualisering til at gøre komplekse begreber eller fænomener mere håndgribelige, samt at finde kreative og sjove måder til formidle læsestof, der kan være svært for eleven. Dog, så lærer vi alle forskelligt og derfor mener jeg at det vigtigste er, at vi sammen gennem åben kommunikation finder frem til hvad den bedste metode er for eleven og forhåbentlig vil det være noget som personen kan tage med sig videre. Det skal være sjovt at lære!
Hvorfor er jeg lektiehjælper:
Jeg ønsker at være med til at hjælpe elever til at få et bedre forhold til læring, og selvom det kan være svært, så er det ikke umuligt! Alle fortjener at få den hjælp, som de skal have, ikke bare at kunne komme igennem de mange skoleår, men også nyde det langt hen af vejen
Derudover ønsker jeg at udvikle mit eget personlige og faglige niveau og det mener jeg i høj grad jeg kan gennem denne type formidling, hvor man skal nytænke og genbesøge emner, som jeg tidligere har haft gode erfaringer med.