Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Liva. For nuværende er jeg i gang med et studie i Nordisk sprog og litteratur og Historie på Aarhus Universitet, hvor jeg har gennemført 5/6 semestre på min bachelor, men hvorfra jeg pt. holder orlov til og med januar 2026.
Jeg er vokset op lige omkring Aarhus, hvor jeg også har gået i skole og på gymnasium.
For tiden bor jeg en periode hjemme ved mine forældre efter at have boet 5 år inde i Aarhus C.
I min fritid prioriterer jeg at læse forskelligartet litteratur, opleve kultur, få motion og have socialt samvær med familie og venner :-)
Hvem er jeg som menneske?
Som menneske ser jeg mig selv som socialt intelligent, og jeg formår altid at skabe et trygt og sikkert rum for mine medmennesker, ligemeget hvem jeg sidder til bords med. Jeg opfanger og 'scanner' hurtigt stemninger og personligheder, og jeg mestrer at omfavne og tilpasse disse, således folk altid føler sig set og hørt i mit selskab, hvad end det er i private, offentlige eller professionelle sammenhænge.
Jeg er et venligt, smilende og passioneret menneske, og jeg mener, jeg er dygtig til at kommunikere og lære fra mig både på basale og højere niveauer.
Hvorfor er jeg lektiehjælper?
Min interesse i at være lektiehjælper ved GoTutor beror sig på, at jeg har en drøm om at blive gymnasielærer, hvorfor jeg ser GoTutor som en unik mulighed for at tilegne mig relevant erfaring. Endvidere så elsker jeg at arbejde med mennesker, særligt med børn og unge, da dette omfatter at gøre en både faglig og menneskelig forskel for andre, samtidig med at man opnår sociale interaktioner, hvilket falder mig meget naturligt, og giver mig livsglæde og passion.
At jeg tilmed kan benytte mig af min faglige erfaring på baggrund af min hidtige uddannelse, finder jeg både spændende og fordelagtigt!
Hvordan er min fremgangsmåde som lektiehjælper?
Som lektiehjælper vil jeg prioritere, at min elev først og fremmest føler sig tryg i mit selskab, og det er vigtigt for mig, at eleven føler sig taget alvorligt og ikke føler, at noget skal være forhastet.
Endvidere er jeg sikker på, at jeg ret hurtigt - via øget kendskab til den enkelte elev - vil være i stand til at forstå dennes måder at tænke og arbejde på, hvorefter jeg vil forsøge at strikke arbejdsmetoderne sammen, så de passer til disse behov og måde at anskue opgaver og lektier på. Alle er forskellige, og jeg er overbevidst om, at jeg har de menneskelige, sociale og faglige kompetencer, der skal til for at imødekomme og tilpasse mig disse forskelligheder.
Særlige behov/diagnoser
Jeg har ikke et fagligt/teoretisk grundlag for at varetage elever med diagnoser eller særlige behov, men jeg har altid haft det tæt ind på livet. Dette skyldes bl.a., at jeg har en søster, der har autisme og ADHD, hvorfor jeg siden barns ben har været bekendt med, hvordan dette håndteres bedst muligt, eksempelvis i form af meget forudbestemte rammer og forståelse/ tolerance for en noget anderledes tankegang og kommunikation.
Særlige behov og diagnoser er naturligvis individuelle og forskelligartede ved den enkelte, men på baggrund af min viden og levede erfaring indenfor områderne, ser jeg mig selv som kompetent i forhold til at varetage forløb med elever, der skulle have brug for et forløb, der tager hensyn til dette. Her kræver det naturligvis ekstra kommunikation med forældrene på forhånd, således jeg opnår forståelse for elevens særlige behov.
Jeg ser frem til at høre fra dig/jer! :-)