Hej og velkommen til min underviserprofil!
Om mig:
Mit navn er Rasmus og jeg er en ung mand med en ældre sjæl. Jeg har to års erfaring inden for skoleområdet – både som lærervikar og som lærer uden uddannelse i en specialklasse i en 30-timers stilling. Her har jeg arbejdet tæt sammen med dygtige lærere og pædagoger, der har givet mig en bred vifte af kompetencer og en stor værktøjskasse. Jeg bliver ofte beskrevet som udadvendt, altid med et smil, et “godmorgen” og en kop kaffe – uanset om det er latte eller filterkaffe. Mine interesser spænder bredt fra gaming og airsoft til fitness og madlavning. Jeg bor i Vejlby-Risskov, tæt på Risskov Gymnasium, og har egen bil. I min fritid nyder jeg mine hobbyer samt tid med min kæreste og familie.
Hvem er jeg som person?
Jeg er en nysgerrig og engageret person, der brænder for læring og formidling. Som lærerstuderende med erfaring i både almen- og specialpædagogik elsker jeg at skabe meningsfulde læringsoplevelser for børn og unge. Jeg har en stor interesse for samfundsdebatten, især når det gælder folkeskolen, og jeg deltager aktivt i diskussioner om, hvordan vi kan skabe en bedre skole. Derudover har jeg en passion for gaming, skak og videokreation, hvilket også skinner igennem i min undervisning.
Hvordan er jeg som underviser?
Jeg stræber efter at gøre undervisningen tryg, inspirerende og engagerende. Jeg vægter en tydelig struktur, men også plads til nysgerrighed og undersøgelse. Mine timer er præget af fællesskab og ansvar for egen læring, hvor eleverne både udfordres og støttes på deres niveau. Jeg arbejder bevidst med differentiering og aktiverende metoder, så undervisningen bliver relevant for den enkelte elev.
Hvorfor er jeg lektiehjælper ved GoTutor?
Jeg er lektiehjælper, fordi jeg brænder for at gøre en forskel for elever, der har brug for ekstra støtte. Det giver mig mulighed for at skabe meningsfulde læringsoplevelser i et tæt samarbejde med eleven og deres forældre. Jeg ved, hvor vigtigt det er, at elever føler sig set og motiverede, og jeg elsker at finde nye måder at forklare og tilpasse undervisningen, så den giver mening for den enkelte.