Velkommen til min underviserprofil!
Jeg møder alle elever med empati, nærvær og en anerkendende tilgang, da jeg er overbevist om, at tryghed og tillid er grundlæggende forudsætninger for en sund, motiverende og succesfuld læring, som vækker læringslyst.
Jeg er en engageret dansklærer med fokus på trivsel, læringslyst og faglig progression. Som uddannet dansklærer og kulturfagslærer med erfaring fra både almen- og specialområdet arbejder jeg ud fra et ressourceorienteret børnesyn.
Jeg har solid undervisningserfaring og kompetencer i at planlægge tværfaglige og differentierede undervisningsforløb, der fremmer faglighed, trivsel og deltagelsesmuligheder for alle elever.
Jeg giver løbende konkret og målrettet feedback – både mundtligt og skriftligt – med fokus på blandt andet kommatering, kontekst, genretræk, layout og grammatik. Derudover inddrager jeg også kohærens, stil, ordvalg, syntaks og kongruens, formidlet i et sprog tilpasset elevernes forudsætninger. Endvidere vejleder jeg i eksamensstrategier, læseteknikker samt læsestrategier og skriftlig fremstilling, hvor jeg inddrager min indsigt i bedømmelseskriterier som lærer.
Didaktisk reflekteret undervisning med moderne pædagogiske greb:
Min undervisning bygger på tidssvarende og læringsfremmende principper, hvor teori og praksis kobles gennem strukturerede og motiverende forløb. Jeg anvender læringsspil og dialogbaserede metoder, som styrker fagligt medejerskab og understøtter elevernes aktive deltagelse og repetition. Et eksempel er et fagligt vendespil om genrer, sproglige virkemidler og grammatik, der træner både begrebsforståelse og viden.
Lektiehjælp og faglig vejledning som lektiehjælper hos GoTutor støtter jeg elever i dansk og kulturfagene med sproglig modellering, stilladsering og eksamenstræning.
Min undervisning og fra tidligere arbejde har resulteret i markante faglige løft – både i form af øget lix-tal og karakterfremskridt fra 02 til 10 og 12. Jeg har haft fokus på retskrivning i klassen, anvendt Alineas online prøver og målrettet arbejdet med strategisk fejlretning, hvilket har givet dokumenteret faglig fremgang både individuelt og på klassesgennemsnit.
Både elever og forældre giver ofte positive tilbagemeldinger og fremhæver mit engagement, min passion og dedikation samt min evne til at vække læringslyst, styrke faglig nysgerrighed og løfte elevernes faglige niveau.