En af mine helt store interesser, som jeg har dyrket på konkurrenceplan i ti år, er svømning. En anden af mine store interesser er sprog; jeg er meget interesseret i både sprogbrug og sprogforståelse. Det er også det, som jeg har beskæftiget mig med på de to uddannelser, jeg har taget på universitetet. Jeg har en bachelor i lingvistik og en kandidat i sprogpsykologi.
Lingvistik (sprogvidenskab) er studiet af sprogets mange aspekter, herunder grammatik, fonetik (lyd/udtale), semantik (betydning), samtale og processering. Jeg er derfor godt klædt på til at hjælpe med de fleste sproglige udfordringer.
Sprogpsykologi er en tværfaglig videnskab, der kombinerer sprogvidenskab og psykologi. Her er fokus på, hvordan sprogbrug skaber forståelse mellem mennesker i forskellige kommunikationssituationer, f.eks. en tekst eller en reklame. Sprogpsykologi handler altså i høj grad om formidling og forståelse – to ting, som jeg synes er meget vigtige i en undervisningssammenhæng, og som jeg har meget fokus på.
Jeg er meget glad for struktur og orden. Det er min erfaring, at tænkning og forståelse er nemmere, hvis tingene er i system, man har overblik og stoffet formidles klart og simpelt. Det vil jeg også lægge vægt på, når jeg underviser.
Jeg har desuden meget erfaring med større opgaver, så det kan jeg også sagtens hjælpe med. Også her er jeg glad for at skabe overblik, så det ikke bliver uoverskueligt og have fokus på at holde den røde tråd.