Mit navn er Camilla. Jeg er STX-student med en naturvidenskabelig studieretning i Bioteknologi, Matematik og Fysik. Gennem min skoletid har jeg været seniormentor i "Videnskabsklubben", hvor jeg har undervist børn i alderen 9-13 år. Dette har givet mig erfaringer i, hvordan man er en god underviser, og også hvordan og hvorledes man får sammensat et undervisningsprogram, der er spændende og lærerigt. Jeg har netop færdiggjort min værnepligt, så planen fremadrettet er at fylde dagligdagen såvel som weekenderne ud med arbejde, inden skolebænken trækker i mig igen.
Arbejdet som lektiehjælper er mildest talt perfekt for mig. Jeg har altid nydt at lære fra mig, både til medstuderende og mine søskende. Denne rolle kommer ganske naturligt for mig, da jeg altid bestræber mig på at klare mig efter evne og udvide mine evner gennem viden og erfaringer. Det er sjovt at lære fra sig, når man ser, at ens ideer eller viden giver gavn og ro.
Lidt om mig selv: Jeg er meget nede på jorden og dog stadig en motiveret kvinde. Derfor er det rigtigt skønt at holde fast i mine "skoleinteresser" gennem dette arbejde, mens året står på sabbatår og rejser:) Jeg har en speciel interesse inden for psykologi. Jeg finder det sjovt at kunne "læse folk" og tilpasse mig forskellige personligheder og behov. Jeg har været konkurrencesvømmer og har stor interesse inden for dans og bøger.
Jeg er en tilpassende underviser - én, der tilpasser planer, beskrivelser og forklaringer til den, jeg taler med. Hvis eleven har svært ved at koncentrere sig, vil lys, billeder, videoer og andre blikfang blive benyttet. Er eleven selvstændig, vil fokus være på at styrke elevens evner og støtte, hvor det kræver. Er eleven mindre motiveret overfor skolearbejdet, vil min tilgang til undervisningen bygge på delmål for bedre at opnå forståelsen for det større emne, som kan virke overskueligt i det store hele. Jeg er en glad underviser og glæder mig til at grine og have nogle hyggelige stunder med nogle søde og imødekommende elever. Jeg vil gå efter ikke at virke bedrevidende, men min rolle vil være som den erfarne medstuderende, der bliver klogere sammen med eleven. Min tilgang til lektier og afleveringer har altid været, at man starter stille ud helt fra starten.