Velkommen til min underviserprofil!
Jeg er uddannet folkeskolelærer med linjefagene Engelsk og Matematik, og har personlig erfaring med autisme og ADHD.
Lidt om mig som person:
Jeg er en færdiguddannet lærer, som i 2021 gik ned med stress, bl.a. fordi jeg overarbejdede mig selv for at nå de elever der havde brug for ekstra hjælp. Som en del af det at komme tilbage til lærergerningen har jeg valgt at blive tutor, da jeg kan samarbejde med eleven der hvor de er, og på den måde styrke både elevens faglighed og deres motivation for at lære.
I min fritid bruger jeg meget af min tid på at fordybe mig i forskellige hobbyer, som mange anser som nørdede. Dette inkluderer at programmere spil, at spille spil og at planlægge Dungeons and Dragons til min lille gruppe af venner - her er jeg det man kalder en Game Master (GM). Jeg spiller primært spil i RPG genren, samt World of Warcraft, men jeg har erfaringer med mange forskellige genre af spil.
Dem jeg kender beskriver mig ofte som meget tålmodig, rummelig, og meget selv-reflekterende.
Derudover gik jeg selv gennem folkeskolen som udiagnostiseret autist, hvilket betyder at jeg udviklede mange redskaber til at komme gennem en hverdag, hvor jeg ofte blev stemplet som lidt af et socialt udkast. Desuden har jeg igennem mine egne livserfaringer og min læreruddannelse lært meget omkring både ADHD og autisme i hverdag og undervisningssammenhænge.
Lidt om mig som tutor:
Igennem min gymnasietid fandt jeg ud af, at jeg var god til at lære fra mig, hvilket blev skubbet til at blive lærer. Mange af mine medstuderende beskrev at jeg kom med mange forskellige, og ofte kreative, måder at beskrive, visualisere og forklare de emner vi arbejdede med, både som lektier og til eksamensforberedelse. Mit favorit eksempel var i fysik/kemi, hvor jeg endte med at tegne puslespilsbrikker på tavlen til at beskrive hvordan molekyler kan gå sammen til f.eks. at danne H2O.
Kort sagt betyder det at jeg ikke er bange for at prøve nye ting, hvis det er det som virker for eleven. I praksis betyder det ofte at jeg kan fremlægge flere forskellige metoder i f.eks. matematik til at gribe et problem an.
Jeg ved også hvordan koncentration kan forsvinde pludseligt, når man arbejder med elever, der kan have koncentrationsbesvær eller svært ved motivation for et fag, hvilket betyder at jeg ikke skyr væk fra at finde alternative måder at komme frem til de rigtige kompetencer. F.eks. at tage matematikken ud i noget mere praktisk og undersøgende, eller prøve sig frem med funktionel engelsk hvor vi tager udgangspunkt i elevens interesser.
I min praktik mødte jeg ikke en eneste elev, der brød min tålmodighed når vi arbejdede på at gennemgå de svære emner.