Hejsa. Mit navn er Victor, og jeg læser filosofi på Aarhus Universitet, med sociologi som et tilvalgsfag. Jeg har boet i udlandet i 7 år af mit liv.
Jeg er lektiehjælper for GoTutor, da jeg gerne vil arbejde som underviser i fremtiden indenfor filosofi, med henblik på at skabe i andre en lige så stor fascination og interesse for faget som min egen. Som filosofistuderende har jeg engageret mig meget med klimaforandringernes filosofiske udfordringer, fagets historie, eksistenstænkning, og kunstfilosofi. Udover filosofi, så er jeg også fagligt stærk i andre fag såsom historie, samfundsfag, engelsk, naturgeografi, oldtidskundskab, og så videre. Jeg har også, gennem min tid som deltager i et kursus om kvalitative og kvantitative forskningsmetoder på Aarhus universitet, kompetencer i samfundsfaglige metoder for dataindsamling, diskurs-analyse, akademisk formidling, samt i besiddelse af nogle gode metoder for, hvordan man skal strukturerer en større skriftlig opgave.
Udenfor mit studie er jeg skribent for et studieblad ved navn Delfinen, hvor jeg skriver essays, anmeldelser, og så videre. Dette gør, at jeg har en god erfaring med at skrive tekster. Jeg elsker at være kreativ på skrift, og derfor mener jeg, at jeg kan videregive denne glæde til andre.
Som person vil jeg beskrive mig selv som tålmodig, ordentlig, villig til at se ting til ende og god til at ændre tilgang til undervisning, hvis der er brug for det. Jeg er personligt meget optaget af kunst, musik, skønlitteratur, film og at være i naturen: En af mine yndlingsaktiviteter er at tage på vandreture i naturen, specielt i Skotland, og andre lande med yndige naturlandskaber. Jeg er derudover åben, engageret, målrettet, og lyttende. Jeg er ingen modstander af humor, og har heller intet problem med at fortælle vittigheder, men jeg lader det ikke gå ud over kvaliteten af undervisningen.
Min erfaring med undervisning stammer fra mit engagement i mit studies studieliv. Jeg har holdt læsekredse i filosofiske klassikere, hvor min pædagogiske filosofi var at prioritere dialog. Jeg har derfor erfaring med at skulle formulere komplicerede ideer til andre, som ikke har den samme faglige baggrund og niveau. En af mine overbevisninger, når det drejer sig om at lære evnen til kritisk tænkning og skrivning er, at denne evne lærer man bedst i aktiv dialog med andre, ikke gennem tavleundervisning. Jeg kan selvfølgelig godt undervise på andre måder end gennem dialog (for eksempel, når der er tale om faste fagprincipper), men jeg mener stadigvæk, at hvis man kan engagere andre i kritisk refleksion om et emne, så får man det bedste resultat. Jeg mener også, at man gennem dialogisk undervisning kan skabe en større interesse for et emne, fordi det giver en lyst til at ville forstå tingene bedre.