Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Anders, og jeg er en ung mand fra Aalborg, der i 2025 er flyttet til København. Jeg elsker at suge viden til mig og at videreformidle den. Jeg holder mig aktiv rent fysisk, mentalt og socialt. Jeg blandt andet cykler og styrketræner regelmæssigt, følger nyhederne og vil rigtig gerne i gang med at spille trommer igen.
Jeg er lektiehjælper for at understøtte mine egne studier. Min partner er kommet ind på et drømmestudie i København som dyrlæge. Så vi læser begge og jeg ønsker at bruge min fritid på en lærerig og udviklende måde - selvfølgelig både for jeres elev og for mig selv. Men en vigtigere årsag er, at jeg håber, det bliver et givende job at kunne hjælpe børn og unge med at finde energi i, mening med og passion for deres egen læring. Jeg er selv meget passioneret for at lære nye ting, så mon ikke, jeg kan give lidt videre.
Jeg ser stadig undervisning som en mulig karrierevej, og jeg tror på, at jeg har meget at tilbyde faget.
Min baggrund inkluderer kommunikationsstudier, internationale studier, antropologi, samt arbejde med kreativitetstræning i workshopform. Specifikt følger jeg for nuværende et studie, der hedder Tekno-antropologi. Så jeg har brugt en masse tid på at forstå, hvordan formidling og forståelse fungerer. Det giver mig en rigtig god indgang til at formidle videre empatisk. Jeg er lidt en nørd, når det kommer til teknologisk udvikling, derfor vil I også se flere tekniske fag, selvom jeg er en udpræget sproglig student.
Mht. erhvervserfaring har jeg arbejdet med klager og kundeservice i en længere periode. Selvom den direkte kobling til lærergerningen måske ikke er tydelig, har det styrket min tålmodighed og igen hvordan information kan formidles for at "lande". Som en del af den erhvervserfaring har jeg gennemført både et leder- og et projektlederkursus til topkarakter. Derfor kan I forvente, at jeg vil udvikle strukturerede planer for læringen på en inddragende og samskabende måde, så det bliver nemt at holde overblik, men at eleven også får ejerskab i processen og målsætninger.
Som underviser er jeg empatisk, og har stor forståelse for, at alle opfatter og lærer forskelligt. Derfor vil jeg gerne bruge tid på at finde netop den vinkel der giver aha-øjeblikke, fordi jeg tror på, at bare ét sådant øjeblik kan gøre læringen nemmere derefter. Læring er også leg, og leg er udvikling, så det er vigtigt, at man som studerende føler, at man kan være kreativ med de værktøjer man sidder med.
Kort sagt tror jeg på, at inspiration kan skabes med udgangspunkt i den enkeltes styrker og perspektiv.