Jeg vil beskrive mig selv som empatisk, tålmodig, og rart menneske, der giver den tid eleven har brug for i forhold til at få gennemført sine opgaver. Jeg har valgt at studere medicin, fordi jeg gerne vil hjælpe andre mennesker, det er det som giver mening i mit liv.
Jeg har det sortebælte i de naturvidenskabelige fag, Matematik A, Kemi A og Fysik B, og må indrømme, at jeg har et særligt talent indenfor disse fag. Det er, derfor jeg med sikker hed kan sige, at jeg kan give eleverne en god undervisning.
Ydermere er jeg indrangeret fodbolddommer i min fritid, og har dømt ca. over 110 fodboldkampe både ungdomskampe og seriefodbold. Jeg har fået mig nogle personlige kompetencer, såsom at skabe en god relation med spillerne og trænerne. Brug humor, vær glad og vis samtidig, at man tager sit arbejde seriøst. Det har også givet mig en god evne for at håndtere konflikter og holde hovedet koldt under presset situationer.
I min gymnasietid hjalp jeg mine klassekammerater med deres lektier i de naturvidenskabelige fag, Mine venner har altid fortalt mig, at jeg er særlig pædagogisk i mine forklaringer, og det giver mening, så snart jeg forklarer emnerne. Det gav mig en glæde, at se dem komme igennem deres opgaver, derfor valgte jeg også at blive tutor, og særligt hos GoTutor, da det er en anerkendt virksomhed med et stort netværk.
Undervisningen foregår efter elevens behov, dog forventer jeg en undervisning, hvor jeg holder et kort oplæg om emnet med mulighed for at stille spørgsmål, derefter kan eleven arbejde med nogle opgaver, hvor jeg står klar og til rådighed i forhold til at hjælpe. Hvis eleven mangler motivation, vil jeg starte ud med at give eleven nogle lette opgaver, hvorefter eleven kan stige op i sværhedsgraden. Følelsen af at kunne gennemføre en opgave er særlig vigtig, da det øger handlingstilliden til at udføre næste opgave.
I forhold til det sociologiske perspektiv, vil jeg være en ven for eleven, og sørge for at, der er et symetrisk forhold mellem mig og eleven. Det skal samlet set give eleven en tryg og rar oplevelse med mig som underviser. Det gør jeg ved at skabe small talk, og tale om hobbys og ting eleven interesserer sig for. Jeg er nysgerrigt menneske, så jeg elsker at lytte til hvad andre mennesker laver i deres liv.