Hej og velkommen til min underviser!
Jeg har undervist i alle naturfagene (biologi, geografi og fysik-kemi) og i matematik i overbygningen, hvor jeg har ført op til prøven i den fælles Naturfagsprøve.
Da matematik er et vigtigt område i folkeskolen og af stor betydning for at forstå naturfagene, er dette område vigtigt for mig. Et af de værktøjer, jeg gerne bruger her, er at spille skak med eleverne, da det er med til at styrke deres arbejdsforståelse og koncentration, dermed kan de blive bedre til matematikken.
Det at skabe en relation til den enkelte elev, er for jeg en væsentlig faktor i mit arbejde som lærer, fordi gensidig forståelse mellem elev og lærer efter min opfattelse fremmer elevens motivation og dermed interessen for faget, hvilket som slutresultat styrker eleven både fagligt og menneskeligt.
Arbejdshukommelsen er den del af hjernen, som arbejder aktivt med at indsamle data til langtidshukommelsen. Og jo større arbejdshukommelse, jo bedre skoleresultater.
At gøre brug af arbejdshukommelsen er den proces, der foregår, når vi taler, læser, skriver, regner, og når vi tænker os om, repeterer, fordyber os og stiller spørgsmål; hermed en vital rolle for børns læring i skolen. Læring handler nemlig om, at fastholde og bearbejde viden i arbejdshukommelsen, før barnet lagrer det i sin langtidshukommelse. I skak arbejdes der med elever, der har behov for nogen støtte, uden nødvendigvis at være henvist hertil. Støttebehovet kan fx. skyldes: ADHD, aspergers, autisme, udviklings- /opmærksomhedsforstyrrelser, generelle indlæringsvanskeligheder og sociale udfordringer så som AKT (Adfærd, Kontakt og Trivsel). Modtageklasser/-undervisning af især de elever, som af forskellige årsager er udfordrede i skolen,
Jeg har ca. 30 års erfaring i spejderbevægelsen og har som fritidsinteresse i nogle år dyrket sportsdykning med luftflaske, undervandsjagt og undervandsrugby.
Jeg glæder mig meget til at møde dig og komme i gang med undervisningen:)