Driller matematikken? Giver de naturvidenskabelige fag overhovedet ingen mening? Hænger historien slet ikke sammen? Bare rolig - det er du ikke alene om at slås med. Jeg har mødt mange, som står samme situation dig, og hjulpet dem godt videre til en større og bedre forståelse af det, der var en faglig udfordring for dem.
Jeg er uddannet folkeskolelærer fra Haderslev Statsseminarium (nu: UC Syd) med linjefag i matematik, fysik/kemi, biologi og historie. Med årene har jeg opnået yderligere undervisningskompetencer i geografi, samfundsfag og kristendom/religion.
Jeg har erfaring i at undervise/fagligt støtte børn, unge og voksen – herunder særligt inklusion og stilisering af sårbare børn & unge, specialundervisning (også̊ fysisk handicappet) og 2. sproget elever. Jeg har undervist elever i grundskolen, FGU/VUC og vejledt i større skriftlige opgaver for studerende på lærer- og sygeplejerskeuddannelsen (herunder også medicinberegning).
Med mere end 20 års undervisningserfaring, har jeg opbygget en bred og solid pædagogisk og didaktisk erfaring, i at tilrettelægge og tilpasse min undervisning, så den netop tager udgangspunkt i den enkeltes faglige udfordringer og indlæringsforudsætninger.
I min undervisning tager jeg udgangspunkt i den enkeltes interesser og faglige ståsted, kortlægger de faglige ”huller” om nødvendigt, og herefter underviser ud fra enten den enkeltes tilgængelige undervisningsmateriale(r), eller mit eget tilpasset undervisningsmateriale, med hentet inspiration fra diverse undervisnings-/lærebøger, tidsskrifter og hjemmesider.
Det er vigtigt for mig, at den enkelte jeg underviser/fagligt hjælper, oplever at blive fagligt dygtigere, ved løbende at give mundtlig og/eller kort skriftligt feedback på, hvor ens faglige niveau aktuelt ligger, hvordan ens fagligt procession er, og endeligt hvad der skal, til for at blive endnu dygtigere.
Lige så vigtigt det er for mig, at den enkelte bliver fagligt dygtigere, lige så vigtigt, er det også for mig, at man trives. Derfor gør jeg meget ud af at skabe den gode relation, blandt andet gennem en jævnlig og tillidsfuld kommunikation, og stor nysgerrighed og anerkendelse fra min side.
Jeg er som underviser energisk, fagligt stolt og til tider ”nørdede”, inspirerende, tålmodig og tolerant. Mine medmennesker møder jeg altid med et godt humør/humor, respekterende, anerkendende og tid til at interesser mig for deres liv og trivsel. I mit læringsmiljø gør jeg meget ud af at skabe en hyggelig og munter stemning, med plads til fordybelse, læring, dialog og at begå̊ fejltagelser.