Det tog mig mange år at finde den rigtige hylde. Derfor har jeg en stor forståelse for, at mange unge i dag føler sig enormt pressede i skole- og gymnasietiden. Da jeg endelig fandt ud af, hvad det var jeg ville, viste det sig at være undervisning og vidensformidling, der føltes helt rigtigt. Jeg er en ambitiøs studerende, der i øjeblikket ser frem til at skulle skrive speciale indenfor religionsstudier, hvorfor særligt kulturfag er en styrke. Min tilgang hertil er som udgangspunkt på et højt fagligt niveau og stærkt nuanceret. Jeg har gode kompetencer indenfor kommunikation og formidling, og er i øjeblikket, ved siden af mit kandidatstudie i Religionsstudier (med sidefag i Engelsk), i praktik som underviser på gymnasieniveau ved VUC, hvor jeg underviser unge og voksne.
God undervisning handler først og fremmest om god kommunikation og positive relationer. Jeg har derfor altid øje for at tilgå elever/kursister i øjenhøjde. De skal lære, at de har styrker, og at nysgerrighed er både godt, sundt og nødvendigt, når man skal tilegne sig viden og erfaring. Alt dette tager jeg med mig i forbindelse med lektiehjælp. Samtidig betyder det enormt meget for mig, at oplevelsen af forløbet med mig som underviser/lektiehjælper er positiv.
Hvorfor har jeg så valgt undervisning og vidensformidling som karrierevej? Jamen det skyldes ganske enkelt, at jeg er af den klare opfattelse, at jeg i høj grad læner mig op af de klassiske oplysningsværdier. Først og fremmest den tanke, at et mere oplyst samfund også er et mere fair, mere stabilt og mere demokratisk samfund.
Det er altid svært at skulle beskrive sig selv som person. Man vil jo nødigt fremstå kunstig. Kort sagt, så er jeg nok meget almindelig af gemyt. Jeg synes selv, at jeg har en god sans for humor, og at denne er en stor hjælp i mødet med andre mennesker. Jeg er af andre blevet beskrevet som rolig og tålmodig, hvilket også er en fordel i undervisningsøjemed. Helt generelt, så nyder jeg samvær med andre mennesker.