Mit navn er Emilie og på nuværende tidspunkt er jeg i gang med mit andet sabbatår, hvor jeg både har arbejdet og rejst en del. I min fritid holder jeg af at bruge tid sammen med mine venner og gå til dans. Jeg er halvt italiener, hvilket har præget mig meget som person og gør det stadig.
Jeg savner at gå i skole og modtage undervisning. Det gør jeg, fordi at man virkelig kan få meget ud af at fordybe sig i ens fag. Der findes faktisk ikke noget bedre, end når man pludselig kan få det til at give mening at gå i skole. Det er det, som jeg ønsker at hjælpe børn og unge med. Her mener jeg at give dem de rette redskaber og den rette hjælp til, at noget, som engang var svært, nu er nemmere. For det mener jeg er nøglen til, at undervisning kan blive sjovt. Når man i samarbejde kan opnå en succesoplevelse, der fører til mange flere.
Idet jeg færdiggjorde min STX under Corona, har jeg stor forståelse for hvilke udfordringer, de nuværende elever står overfor. Jeg vil kendetegne min undervisningsstil som meget lyttende. For mig handler det om at identificere, hvad netop den enkelte elev har brug for, så vedkommende på et tidspunkt ikke længere vil finde min hjælp nødvendig. Min oplevelse er, at det har været en succes for begge parter, da jeg prioriterer pædagogikken lige så højt som fagligheden samtidigt med, at det tit er noget grundlæggende viden, man har brug for at få frisket op eller uddybet i stedet for den konkrete opgave. Jeg er også tidligere hjælpetræner på et gymnastikhold, hvorfor jeg finder stor glæde i at hjælpe børn og unge med at opnå deres mål.
Jeg har en del erfaring med de redskaber, som man benytter sig af både i folkeskolen og gymnasiet, især nye drillende IT-programmer, som er altafgørende i det danske skole- og uddannelsessystem.
Jeg glæder mig til at møde dig!