Som (snarligt) færdiguddannet gymnasielærer i dansk samt film- og medievidenskab har jeg først og fremmest stor interesse i at lære fra mig. Men det er lige så vigtigt for mig at kunne yde faglig støtte til den næste generation af elever og studerende. Selvom skolen kan være svær, behøver det ikke være en stopklods for faglig udvikling. Både store og små udfordringer kan komme til at stå i vejen for et optimalt læringsudbytte, så har jeg stor respekt for de elever, der rækker ud efter en hjælpende hånd. Og jeg vil gøre mit bedste for at give både eleven og forældrene en god oplevelse i et fremtidigt samarbejde.
Jeg er bevidst om forskellige læringsprocesser og har praktisk erfaring med undervisning i både grundskolens og gymnasiets danskundervisning. Før min tid på universitetet læste jeg til folkeskolelærer i udskolingen i fagene dansk, historie og engelsk. I dag er jeg kandidatuddannet i dansk og mediefag med speciale i digital dannelse, tekst- og medieanalyse, skriftlig kompetence og generel analytisk tillæring. Men jeg træder gerne til, hvor der er behov for det – og hvad enten opgaven er lille eller stor.
Derudover er det væsentligt at understrege, at jeg ikke har én tilgang til lektiehjælp eller undervisning. Det afhænger af elevens behov, kompetenceniveau og personlige mål. Man må skabe rammerne herefter. En fordel er, at jeg med et kreativt sind altid er åben for at finde nye måder at lære på.
På et mere uformelt plan kan jeg fortælle, at jeg elsker at bage kager. Jeg vil gerne sige, at det er for at glæde min omgangskreds, men jeg ser nu også meget frem til den obligatoriske testsmagning. Derudover er jeg særligt glad for solrige vandreture, alskens konkurrencebaserede quizspil (om end jeg sjældent vinder) og enhver form for livemusik. Men interesser findes i mange former, så jeg glæder mig til at høre om elevens.
Jeg ser frem til at arbejde sammen med jer!