Jeg er meget stille og rolig som person, med meget stille og rolige interesser. Jeg har lige udskiftet mine computerspil med et værksted, og det har jeg snart ønsket mig i tyve år, bedre sent end aldrig.
Jeg har arbejdet med mange forskellige ting i dagligdagen, typisk fysisk arbejde, da jeg elsker at røre mig. Jeg er både meget struktureret og elsker at hvile i det, men jeg er også kreativ en gang imellem. Det bedste, jeg ved, er at gøre en forskel for andre og at sætte dem på rette kurs. Min mor er uddannet lærer, så jeg har det nok derfra?
Mit største fokus ligger på at hjælpe og ophøje den yngre generation, når de har brug for hjælp. Desuden har jeg ekstra stor respekt overfor ældre, for det har de fortjent.
Jeg har en lille datter, som jeg vil gøre alt for, og en kone, jeg giver så meget luksus, som jeg kan. Vi går meget op i at tage til Jesperhus, de har det hele, forlystelser, teater, dyr og en enkelt ridetur.
En af de teknikker, jeg meget gerne vil nå at lære mine ældre elever, er at regne tilbage til udgangspunktet. Med dette værktøj ved man, om man har regnet forkert. Det er ekstremt lækkert til den skriftlige eksamen, og når man har finpudset denne teknik, har man fundet alle sine smuttere.
De yngre elever skal egentlig bare finde eller genfinde interessen. En obligatorisk lektie kunne f.eks. være om størrelsesforhold, hvor den unge elev skal lave en dobbelt så stor chokoladekage, som der står i opskriften. Den må meget gerne bages som lektie, så den unge elev ser, at matematik kan føre til noget sjovt og hyggeligt.
Hygge er en vigtig del af matematik, det kommer helt naturligt, når eleven får succesoplevelser. Jeg tager hensyn til mine elevers behov og følger det tempo, der passer, samtidig med jeg følger den røde tråd.