Hej og velkommen til min profiltekst. Her vil I læse lidt om mig, hvorfor jeg er underviser og min motivation som lektiehjælper.
Lidt om mig: Jeg hedder Jonathan og går til daglig på Aarhus Universitet, hvor jeg læser statskundskab på 7. semester (første kandidatsemester) og skrev min bachelor i udenrigspolitisk strategi. Jeg er udadvendt, smilende og tålmodig. I min fritid er jeg sanger i et band, som spiller rundtomkring i landet. Derudover er jeg stolt over at besidde det sorte bælte i Taekwondo. Når jeg skal slappe af, kan jeg godt lide at læse i en god bog med en kop friskbrygget kaffe. Jeg er engageret i alt, jeg gør, og går aldrig ind til noget halvt.
Som underviser: Jeg er dedikeret, tålmodig og engageret i elevens læring. Jeg er meget opmærksom på, at ikke alle lærer på samme måde, og at læring ikke er 'krystalliseret'. Jeg gør derfor en dyd ud af at være en fleksibel underviser. Jeg har haft mulighed for at træne mine kompetencer som underviser på folkeskoleniveau og som freelance-lektiehjælper på SRP-opgaver.
Jeg skaber god undervisning gennem god kommunikation med jer. Kommunikation mellem mig og den enkelte elev/familie er essentielt for at kunne skabe rammerne for en god og tilpasset undervisning, som I ser jer selv i. Jeg er en god underviser, fordi jeg er fagligt stærk og går op i, at personen, jeg underviser, klarer det godt og når i mål. Jeg ved, hvor meget en god underviser kan gøre for ens engagement, og jeg ønsker at kunne gøre en forskel for andre.
Hvorfor jeg er lektiehjælper: Min motivation for at være lektiehjælper bygger på min tidligere erfaring som underviser. Da jeg hjalp med 3.g'eres SRP-opgaver og så, hvor glade de blev for deres resultater, vidste jeg, at undervisning var noget, jeg ville gøre mere i.
Jeg kom ind på mit drømmestudie – statskundskab. Netop dette vil jeg hjælpe andre med også at kunne opnå, uanset om det er medicin, jura, psykologi eller noget helt andet. Jeg ved, at konkurrencen er hård, men at man sagtens kan lykkes med den rette hjælp. Kort og godt er det fantastisk, at man som underviser kan bidrage til at gøre en forskel. Jeg brænder for at undervise og går den ekstra mil for, at personen, jeg underviser, når i mål.