Mit navn er Emil, og jeg går i 3. g på HTX Viby J. I min fritid er jeg sammen med mine venner, programmerer og kitesurfer. Udover det har jeg et job som lektiehjælper på mit gymnasie, hvor jeg hjælper 1., 2. og 3. g'er med deres lektier.
Fagligt har jeg altid interesseret mig for matematik og naturvidenskabelige fag. Jeg har altid stræbt efter at få den fulde forståelse for de emner, jeg har arbejdet med. Det har aldrig været nok for mig blot at få en formel, som jeg skulle bruge, tværtimod har jeg aktivt forsøgt virkelig at forstå emnerne. Når jeg underviser, forsøger jeg at lære eleven den samme fulde forståelse for, hvordan en opgave løses, frem for bare at give dem en formel. Jeg forsøger at grave ind i elevens forståelse for at finde fejl, som jeg kan være med til at fikse.
Grunden til, at jeg er lektiehjælper, er, at jeg personligt har haft både gode og dårlige erfaringer med forskellige lærere, hvilket vil sige, at jeg har oplevet, hvor meget det betyder at have en underviser, som er engageret og interesseret i de emner, der undervises i. Der er ikke noget værre end at se et potentiale gå til spilde, fordi eleven har en dårlig og uengageret lærer. Derfor vil jeg gerne hjælpe og inspirere elever med min interesse og mit engagement.
Jeg har altid selv stillet mange spørgsmål og fundet det enormt utilfredsstillende, når jeg ikke fik de svar, jeg søgte. Det ligger til grund for, at jeg selv elsker at svare på folks spørgsmål. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at eleven får så meget ud af undervisningen som muligt og får en dybere forståelse for de emner, der skal læres.