Mit navn er Oliver, og jeg studerer til at blive gymnasielærer.
Jeg er for tiden meget optaget af mine studier, men der sættes også tid af til at se på fugle, spille computerspil, lytte til musik og få besøg af gamle venner. Jeg har desuden brugt meget tid på at tegne (bare for hyggens skyld), og så er jeg også glad for at male, når jeg en sjælden gang får stukket pensel og lærred i hånden.
Jeg har fra tidligere jobs (lærer- og pædagogvikar) oplevet en stor glæde ved at arbejde med andre mennesker, især når der er plads til uddybende dialog. Jeg er meget ambitiøs angående, hvad jeg i fremtiden skal kunne tilbyde mine elever. For mig handler akkumulering af viden ikke kun om at lære, hvordan man gør ting, men (især!) også om at indse, hvad meningen er med det, man laver, og at man forstår, hvorfor man gør det på pågældende måde. Min forhåbning er derfor, at jeg ikke blot kan hjælpe med at løfte det faglige niveau, men at mine elever også med tiden finder en selvstændig lyst til fordybelse i fagenes mange glæder.
Jeg håber igennem dialog at kunne gribe hver enkelt elevs behov an på en hensigtsmæssig måde. Det vigtigste i indlæring, mener jeg, er at det sker på et lystbetonet grundlag. Derfor vil første opgave i ethvert møde med en elev være at etablere, hvad eleven selv ønsker af samarbejdet, for derefter sammen at aftale, hvordan det ønske bedst kan indfries.