Hej mit navn er Julie, og jeg går pt. på mit 3. semester på folkeskolelæreruddannelsen inde på Campus Carlsberg. Mit undervisningsfag er matematik udskoling (fra 4. klasse til 10. klasse), men jeg overvejer at supplere med indskoling matematik, efter jeg er færdiguddannet. Jeg er pt. i praktik, hvor jeg får fornøjelsen af at planlægge og udføre undervisning til to 5.klasser med min praktikgruppe. Dette forløb slutter dog d. 2 december.
Derudover er jeg er en smilende, energisk og jordnær person, som altid har elsket at arbejde med børn. Jeg har bla. også haft fornøjelsen af at være barnepige i en del år og arbejdet i en børnehave.
Som underviser elsker jeg at at planlægge og være godt forberedt. Jeg kan godt lide at have en plan for hvad jeg vil nå igennem med en klasse/elev og have belæg for hvorfor jeg vælger den øvelse, som jeg gør i forbindelse med teorier om f.eks. elevers motivation. Dog er jeg også en type, som hellere vil bruge 30 minutter ekstra på, at en elev forstår hvad jeg forklarer end at sørge for at holde min planlagte tidsplan. Jeg er også en type, som er meget åben for forslag og elsker, at elever eller bare mennesker generelt kommer med deres input, og jeg lytter f.eks. gerne til de elever, jeg har i 5. klasse for at få deres feedback om hvilke øvelser eller måder de bedst lærer på.
Det der gør mig til en god underviser er, at jeg elsker at arbejde med børn, og at jeg føler, at jeg er god til at se tingene fra deres perspektiv. Derudover ved jeg selv hvordan det føles at have svært ved matematik. Da jeg gik i folkeskole, havde jeg selv svært ved matematik og havde muligvis det man kalder matematikangst, hvilket er noget vi bla. lærer om på mit studie. Så jeg forstår fuldt ud, at visse elever kan være helt opgivende på matematik, og at deres syn og holdninger på matematik kan være, at det er "for svært" eller måske endda "umuligt". Mit mål er at finde en metode eller strategi, der passer godt til den enkelte elev, være anerkendende og tålmodig overfor han/hende og prøve så godt som muligt at forstå det fra deres perspektiv. Derudover vil jeg skabe en relation til eleven, ved at udvise respekt og vise interesse for barnet på et mere personligt plan og evt. inkorporere elevens interesser i opgaverformuleringer, som derudover også kan bidrage til, at eleven får en opfattelse af, at matematik ikke kun er noget, der foregår i skolen, men også i den virkelige verden.
Jeg har søgt et job som lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg som sagt elsker at arbejde med børn og gøre en forskel. Jeg anerkender og forstår godt, at matematik er et fag en del elever har det svært med, og jeg vil derfor gerne vil være med til at forbedre deres faglige niveau og syn på matematik som fag og få dem til at indse at matematik kan være ret sjovt, når først man får styr på det og har tid til at fordybe sig, med den passende mængde støtte. Derudover ville dette job, være et oplagt studiejob at have, især efter jeg har været vant til at planlægge undervisning for min praktikklasser.
Lidt personligt om mig som person: Jeg bor i Valby med min dejlige kæreste og jeg nyder at bruge tid i naturen, gerne i andre lande, så jeg kan vandre i bjerge. Ellers elsker jeg at tilbring tid med min kæreste, venner, familie og spille nogle videospil i ny og næ.