Hvem er jeg?
Jeg hedder Ibrahim, og jeg går med tankerne om at blive underviser i fremtiden. Jeg går på Syddansk Universitet, hvor jeg til dagligt læser en bachelor i Samfundsfag. Tanken er at kunne undervise på gymnasialt niveau efter endt uddannelse, da jeg brænder for at være i kontakt med unge i gymnasiet, fordi jeg mener, gymnasiet er den tid, hvor man virkelig får en introduktion til og et indblik i, hvordan voksenlivet udfolder sig.
Jeg vil gerne øge elevernes motivation for at færdiggøre deres gymnasiale uddannelse samt give dem en god tid, de vil huske, når de skal videre i livet.
Jeg er født og opvokset i Aabenraa. Jeg interesser mig for faglighed – min naturlige nysgerrighed medfører, at jeg stiller spørgsmål til det, jeg ikke kender svaret på. Mine hobbyer er gaming og at nyde naturen rundt omkring mig. Jeg er ny i Odense, og jeg har kun positive tanker om at være ny her.
Hvordan vil jeg undervise? Hvem er jeg som underviser? Jeg vil mene, jeg er en rigtig god underviser, da jeg er god til at skabe en tryg atmosfære omkring mig. Jeg brænder for at komme i kontakt med unge mennesker, da det kan være svært at udvikle sig, og det kræver en stor indsats af sig selv, men med lidt hjælp fra sidelinjen kan den unge finde motivation for at yde mere og blive bedre.
Jeg skaber en relation ved at være i øjenhøjde med de unge, så de føler, at de taler til en, som er på alder med dem, fordi overgangen fra barn til ung/voksen kan være angstfremkaldende, og der er utroligt mange ting at skulle tage stilling til. Jeg vil gerne hjælpe dem med at få en god overgang til voksenlivet, da jeg mener, ungdommen er en fundamental tid og spiller en rolle for, hvordan de vil opfatte livet som ung voksen.
Jeg er en meget forstående og rolig ung mand, som gerne vil dykke dybt ned i tanker og følelser hos andre for at finde roden til det, de føler er svært for dem. Jeg kan ikke give dem et facit eller fortælle dem, hvad de skal gøre, jeg fokuserer på at guide og give dem muligheder, fordi det er dem, der skal træffe beslutninger i livet. Jeg elsker at være løsningsorienteret, da den bedste følelse i verden, som jeg kender til, er at løse en opgave, uanset hvor udfordrende den kan være.
Min erfaring: Min erfaring med unge kommer fra et praktikforløb med et U14-fodboldhold. Når man talte til dem som en voksen, kunne de have svært ved at følge med, men hvis man bevæger sig ned til deres højde, kan man på mange måder bringe et smil og grin frem i dem. Det hjælper dem også med at være mere åbne og ærlige fremfor lukkede og tilbageholdende.
Min største gejst i livet er at hjælpe unge, da jeg kommer fra en knap så glamourøs familie, som ikke helt matcher min egen alder (stor aldersforskel og andre personlige forhold), og jeg måtte blive moden i en meget ung alder. Jeg fandt min indre kraft i gymnasiet ved at forstå fidusen bag opgaveskrivning, socialisering og faglighed. Efterfølgende kunne jeg gå i skole med lukkede øjne, sørge for, at mit faglige arbejde blev gjort, og samtidig hjælpe andre med opgaver såvel som socialisering.
Jeg har igennem årene fået feedback fra venner, der har manglet forståelse og omsorg fra en, der vil lytte fremfor at belære, hvis de har haft det svært på et fagligt eller personligt niveau. Jeg vil rigtig gerne afprøve mine kræfter, kompetencer og evner igennem GoTutor for at kunne få indblik i, hvordan undervisere fungerer i praksis.