Jeg har en anerkendende tilgang til undervisning, hvori jeg ser det som min fineste opgave at styrke og fremhæve elevens egen motivation, styrker og interesser som kan knyttes til det, eleven skal lære. Min pædagogiske tilgang bygger på tanken, at vi lærer mest ved selv aktivt at komme frem til svarene og få sat stoffet i relation til det, vi allerede forstår, kender til og interesserer os for. Jeg ser derfor mig selv som rammesættende og faciliterende af, at eleven får en oplevelse af, at stoffet er meningsfuldt for dem. Jeg har tidligere været pædagogmedhjælper, undervist børn i klaver samt været frivillig rådgiver på børnetelefonen hos Børns Vilkår. Også her har min gennemgående tilgang været anerkendende og med øje for barnets eller den unges perspektiv.
Til daglig er jeg psykologistuderende hvor jeg er færdig med min bachelor, og lige nu tar jeg en pause fra psykologistudiet, heri også for at komme lidt ud i praksis samt at spille musik. Jeg ser min uddannelsesbaggrund som relevant i forbindelse med at hjælpe børn og unge med både at trives med og finde interesse i skolearbejdet. Og så tror jeg på, at det kan være hjælpsomt at møde en ældre studerende som er udenforstående og måske kan give et nyt perspektiv på skolearbejdet.
Som person er jeg grundlæggende positiv, sød, forstående og lyttende, og det betyder meget for mig at være rummelig, og møde eleven dér, hvor de er. Derudover er jeg kreativ/musisk, hvor jeg blandt andet bruger meget tid på at spille guitar og skrive musik. Jeg glæder mig til at kunne hjælpe med at bringe motivation, glæde og succesoplevelser ind i skolearbejdet.