Mit navn er Markus.
Som underviser og menneske er jeg tålmodig, empatisk og eftertænksom. Jeg har altid nydt at motivere og lære fra mig, og dette har jeg gjort igennem stor dele af min opvækst, både under min egen uddannelsestid og i forbindelse med klub-basketball. Sidstnævnte var min helt store hobby i omkring 11 år og har givet mig arbejdserfaring med yngre børn i aldrene 6-15 år bl.a. som assisterende træner.
Basketball er dog i de seneste år flyttet ud til gaden, når jeg har tid. Udover det nyder jeg at læse og har en forkærlighed for film. Jeg har også interesse for madlavning og bruger mange innovative timer i mit lille køkken iført forklæde og høretelefoner, der spiller en comedy-podcast eller noget moderne R&B.
Jeg vægter anerkendelse, respekt og omsorg meget højt i interaktioner med mennesker på tværs af skel og aldre, og jeg ser det som enormt vigtigt, at relationen i undervisningssituationen mellem lektiehjælper og elev såvel som mellem lektiehjælper og forælder grundlæggende bygger på disse værdier. Eleven, der sidder og knokler og har svært ved det pågældende arbejde, bliver ikke nødvendigvis bedre af blot at få det rigtige svar at vide af underviseren. Derfor ser jeg det mere som interaktiv dialog, når jeg agerer som lektiehjælper for netop at forstå elevens situation, så jeg kan være en bedre hjælp til vedkommende.
For mig betyder ærlighed og autenticitet meget, og i mit eget liv bestræber jeg på at være ærlig og ligefrem. Dette kobler jeg samtidigt op på, at kommunikation mellem mennesker er noget af vigtigste og sværeste, som vi kan foretage os. Min nuværende uddannelse i filosofi afspejler dette, da kommunikation og formidling er hovedopgaven i filosofien, da den skal kunne deles. I undervisningssituationen ser jeg også kommunikationen mellem elev og underviser som hovedopgaven, og det er netop her mine kompetencer såvel som interesser ligger.
Jeg er sikker på, at jeg kan være en stor hjælp for dit barn – både hvad angår det faglige, men også i rollen som vejleder og mentor, og jeg håber at kunne indgå i et samarbejde med jer.