Jeg hedder Agnete, og på nuværende tidspunkt er jeg lige påbegyndt 4. semester på Jura på Aarhus Universitet. Grunden til at jeg valgte jura som uddannelse var, at jeg på HHX havde en meget karismatisk underviser i erhvervsret. Hun medførte, at et fag, som mange anser for kedeligt og tungt, faktisk var enormt spændende. Dette resulterede i, at jeg valgte jura som min uddannelse. Hendes måde at undervise på, gjorde mig bevidst om, at det at undervise i jura, ville være en oplagt karrierevej for mig.
Hele mit liv, har det i venindegruppen, altid været mig, folk har gået til, hvis de manglede fagligt hjælp. Også på nuværende tidspunkt, læser jeg korrektur og retter min omgangskreds afleveringer. For mig er dette ikke en byrde, men derimod noget jeg synes er sjovt. Den måde hvorpå jeg retter er, at jeg sætter røde ord ind, der hvor jeg synes, der mangler noget. Dernæst snakker vi om rettelserne, så min veninde også får noget ud af dette. Netop dette gør jeg en stor dyd ud af. Jeg forsøger altid, at gøre det til en succesoplevelse, og dermed ønsker jeg ikke være en, der hakker ned på fejlene, men nærmere motiverer personen til at forstå, hvorfor netop denne sætning ikke fungerer optimalt.
Jeg er meget socialt anlagt og har været det hele mit liv. Jeg bruger meget tid på mine venskaber, og netop dette føler jeg, medvirker til, at jeg kan skabe gode relationer. Jeg er som person meget empatisk og forstående. Skal dette sættes i et undervisningsperspektiv, medfører dette, at jeg kan sætte mig ind i elevens frustrationer omkring dele af deres pensum, de finder problematiske.
Siden jeg gik i 7. klasse har jeg passet børn. Alt fra alderen 0-10 år. Dette har givet mig god erfaring med at møde børn lige netop der, hvor de er. Yderligere var jeg gennem to år fodboldtræner for piger i alderen 7-9 år.
Jeg er lektiehjælper ved GoTutor, fordi jeg brænder for at lære fra mig. Jeg føler, at jeg kan gøre en forskel hos børnene ved at anvende min store faglige kompetencer, der kan hjælpe dem til at navigere rundt i dele af pensum, som de har det svært med. Yderligere mener jeg, at min empatiske og glade fremgangsmåde, kan skabe værdi for barnet/den unge, og kan give dem redskaber til at holde af et fag, som de måske ikke umiddelbart kan lide. Jeg vil forsøge af bedste evne, at give dem succesoplevelser frem for gentagne skuffelser, som mange kan sidde med, når et fag volder dem problemer.
Min fritid bruges ofte på at læse, da der er meget læsestof i forbindelse med Jura-studiet. Dog er jeg god til at disponere min tid, så jeg også har tid til en masse andet. Jeg strikker utrolig meget. Dette giver mig ro og får mig helt ned i gear.
Afsluttende vil jeg tilføje nogle ord, der beskriver min personlighed. Jeg er meget ambitiøs og er meget fagligt interesseret. Jeg er glad og har stort gåpåmod. Jeg er ikke bange for at tage ansvar, og jeg går gerne forrest. Jeg er medfølende og forstående, og sætter ofte andres behov over mine. Jeg brænder for at lære fra mig, og ser en karriereveje inden for undervisning af mit fag.