Jeg arbejder helst med udgangspunkt i elevens aktuelle udfordringer, og graver derfra ned til problemets rod - det er sjældent selve det aktuelle problem, men oftest en mere grundlæggende forståelsesudfordring, der giver vanskeligheder. Jeg inddrager i høj grad grafer, terninger og andre af de klassiske hjælpemidler, og giver eleven maksimal medbestemmelse over hvordan han/hun vil bruge mig. Dette er grundet i en overbevisning om at mange med behov for lektiehjælp har fået associeret læring med tungt, kedeligt slid og derfor har en indbygget modvilje, der skal modarbejdes
Jeg skaber en relation primært ved at undgå fejl som at virke dømmende eller utålmodig, og derved opbygge tryghed. Aktivt lægger jeg pauser ind efter elevens behov, helst med mild fysisk aktivitet, og går derved ind og møder eleven i sit behov for afbræk i tung undervisning.
Jeg har erfaring fra lærerseminariet og undervisning af både udadreagerende og indelukkede elever. Jeg ser "særlige behov" som bare mere ekstreme grader af personlighedstræk vi alle sammen har, og derfor kan jeg bruge min viden om disse til at undervise alle.
Jeg er på gotutor, da undervisning i det traditionalle skolesystem passer dårligere til mig end forventet og ikke gav mig mulighed for at udøve min egentlige passion, udvikling af den enkelte elev.
Personligt er jeg meget rolig. Jeg er interesseret i mennesker og deres måde at tænke på, hvilket er grunden til min undervisningskarriere. I min fritid læser jeg bøger, spiller warhammer, computer og guitar, og hænger ud med mine venner