Som underviser er jeg utrolig omstillingsparat og tålmodig. Jeg arbejder til daglig som lærervikar og vikar i SFO og i en børnehave. Jeg er vant til mange forskellige slags børn; både dem som er gode til at sidde stille i lang tid og holde koncentrationen, og dem som har brug for at bevæge sig, og ikke kan sidde på en stol i mere 5 min. af gangen. Jeg er vant til at skulle justere min undervisning, så den enkelte elev kan følge med, og jeg er vant til at stå alene med 25 unger, som har hver deres behov.
Mit arbejde som pædagog-vikar har desuden udstyret mig godt med sociale kompetencer, som styrker min evne til at danne relationer med børn i alle aldre og køn. Jeg er klart tilhænger af, at læring går hånd i hånd med en god relation, og at et barn har brug for at føle sig hørt, set og forstået for at være i stand til at kæmpe sig igennem sine udfordringer - faglige såvel som sociale.
Jeg er selv helt vildt glad for at gå til eksamen fordi jeg har øvet mig helt vildt meget på det og jeg har trænet det og trænet evnen til ikke at lægge for meget værdi i én eksamenskarakter, hvilket ultimativt har hjulpet mig til bedre resultater. Jeg tror, jeg er en god underviser til eksamensforberedelse, da jeg netop har udviklet og styrket mine eksamensevner så meget, at jeg aldrig har gået fra en eksamen med andet en glæde.
Jeg tror stærkt på, at et barns motivation for at lære, skal komme fra oprigtig lyst til det, hvilket jeg mener er underviserens ansvar. Jeg tror ikke, at karakterer og pres om gode uddannelser gør noget godt for elever - tværtimod. Som underviser vil jeg prøve at skabe en glæde ved at lære noget nyt, og på den måde styrke det faglige niveau hos eleven.